تبلیغات
آشپزی - طرز تهیه انواع پیراشکی ترکیه ای

آشپزی - طرز تهیه انواع پیراشکی ترکیه ای

آشپزی کن لذت ببر

آشپزی کن لذت ببر

آشپزی - طرز تهیه انواع پیراشکی ترکیه ای آشپزی کن لذت ببر
لینک های دوستان
برچسب ها
طرز تهیه انواع پیراشکی ترکیه ای

طرز تهیه انواع پیراشکی ترکیه ای

 

مواد لازم برای خمیر  :

 

مواد لازم

اندازه

مقدار / کالری

ماست

۱ لیوان سرخالی یک سوم لیوان

100 گرم / 55 کالری

تخم مرغ

۱ عدد

100 گرم / 147 کالری

روغن مایع

یک استکان کوچک چایخوری

100 گرم / 900 کالری

بکینگ پودر

یک قاشق چایخوری

نامشخص

آرد

به مقدار لازم

100 گرم / 360 کالری

پودر سوخاری

به میزان لازم

100 گرم / 0 کالری

 

مواد لازم ( برای داخل خمیر ) :

*. به نقل از آکاایران : شما هر چی که دوست داشته باشید به میل خودتون می تونید برای داخل خمیر استفاده کنید ؛ مثلاگوشت چرخ کرده با فلفل دلمه و یا سوسیس و پنیر پیتزا ، اگر نخواستید.

*. از ترکیبات گوشتی استفاده کنید می تونید سیب زمینی و بپزید به حالت پوره دربیارید ، بعد از اینکه پوره خنک شد کمی هم جعفری بهش اضافه کنید و داخل خمیرها بذارید.

 

طرز تهیه خمیر پوآچا :

*. ماست ، تخم مرغ ، روغن مایع را با هم مخلوط می کنیم و بعد بکینگ پودر را با آرد مخلوط کرده ، آرام آرام به مواد اضافه می کنیم ، آرد را آنقدر اضافه می کنیم و ورز می دهیم تا خمیر به دست نچسبد ، بعد از خمیر بدست آمده به آندازه یکنارنگی برمی داریم.

*. وسط خمیر را باز می کنیم و هر موادی که برای وسطش آماده کردیم ، داخلش می گذاریم ، بعد خمیر را می بندیم و به شکل توپ در می آوریم (البته اگر خمیر را کمی کف دستمان فشار دهیم که کاملا بسته شود و مواد داخلش را بپوشاند ، اشکالی نداره چون خمیر در داخل فر پف کرده و شکل توپی به خود می گیرد).

*. خمیر های توپی شکل آماده شده را در پودر سوخاری می غلطانیم ، حالا سینی فر را چرب می کنیم ، پوآچاهای توپی شکل را داخل سینی فر می چینیم و در داخل فر ۱۷۰۰درجه که از قبل گرم کردیم می گذاریم ، زیر و روی پوآچاها که طلایی شد ، آماده میل کردن هستند.

 

خواص ماست :

*. ماست انسان را از امراضی همانند اگزما و کهیر حفظ می کند و به علت داشتن فسفر تقویت کننده حافظه است.ماست به علت داشتن ویتامین D ، استخوانها را محکم می کند

*. برای کاهش وزن باید مصرف ماست در رژیم غذایی گنجانده شود. زیرا ماست توانایی بدن را برای سوزاندن چربی ها تقویت کرده و حفظ عضلات در وضعیت مناسب را تسهیل می کنند.

*. تحقیقات زیادی در مورد اثرات درمانی و پیشگیرانه ی ماست و باکتریهایی که در تولید آن به کار رفته اند بر بیماری هایی مانند سرطان ، عفونت ها ، اختلالات دستگاه گوارش و آسم انجام شده است .



تاریخ : جمعه 15 بهمن 1395 | 08:25 ب.ظ | نویسنده : امیر جلیلی | نظرات
.: Weblog Themes By Slide Skin:.